RSS

2) pendakian ke Gunung Nuang ,hulu langat 1999

anak2 ku..
cerita yg kedua ni,berkenaan pendakian mama,ayah & kwn2 ayah ke Gunung Nuang,Hulu Langat pada thn 1999(3/9-5/9/99).Kebtlan hari jadi mama (9/9/99) x lama lagi ...kurang dr 4 hari dari tarikh kami ke gunung nuang ni.so ayah kata ni sbgai hadiah ayah kpd mama lah bday nanti ..sbb tu lah ayah ajak mama join pendakian ini..ayah kata kalo mama berjaya mendaki bersama ayah,mama should proud to myself sbb berjaya mendaki puncak gunung ke2 tertinggii di malaysia.

Gunung Nuang adalah antara gunung yg mencabar kepada pendaki2 sbb trek nya yg sangat curam dan licin,pun banyak gaung kiri & kanan trek...kebykkan pendaki2 yg hendak ke puncak everest akan mbuat latihan mendaki disini kata ayah....penat mmg penat...

oh ya..masa ni ayah jadi leader pendakian ini..anjuran Persatuan Kepimpinan Pelajar (PPM).sbb tulah mama blh ikut ayah.kami pergi ramai jugak masa xpdc ni kira2 20 org.alhmdllh perjalanan kami x byk rintangan..kami bertolak dr kem pukul 8.30pg & berjaya sampai ke puncak kira2 pukul 1.30 ptg.5jam perjalanan menuju ke puncak.tapi bila turun pulak x sampai 4jam kami sah sampai ke kem.....semasa kami sampai di puncak,pemandangannya sangat cantik..subhanallah....tiba2 hujan pun turun..x lebat sgt , renyai2 je.....kami x lama di puncak tu.dlm 1/2jam je..takut pulak trek masa nak turun nanti terlalu licin...so ayah ambil langkah keselamatan,kami pun bergegas turun.

keesokan harinya,dlm pukul 11pg,kami bertolak ke base kem utk melapor diri check out dr kawasan pendakian...penat,semput,kaki kejang sume mama rasa.sib baik mama ada basic mendaki gunung ledang masa skul dulu...terima kasih ayah sebab kita sama2 berjaya ke puncak Gunung Nuang....two thumbs up i give to you fr yr support,when i'm down at that time.....bravo ayah......