RSS

DIA YANG MINTA......

hidangan ni semua masih lagi kat dapur ketika ni..belum lagi di transfer ke meja makan....


hihihhi agak suspen kan korang baca lenda nyer tajuk N3.wakakakkakaka...ekceli xder apa pun yg suspen nyer...cuma ni hari yg aku agak2 malas tapi merajinkan jugak diri ku kedapur.....apa lagi kalo x melakukan xtvt kaum pempuan le..MASAAAKKKKK...

pepagi bgn tido, aku dah hint dah Mr Darling..kata malas nak wat bekfas lah...dia kata buat jelah lempeng pastu cicah dgn sambal..aduyai maleh ler nak wat..aku gi cakap kat dia...." lenda x reti buat lah yang..." (p/s- korang jgn ikut cara aku tau...aku tau buat tapi sajer jer aku malas nak buat...kira tu ayat standard kalo aku malas..)

then aku ckp lagi kat darling..."kalo abg nak makan lempeng,jom le kita ke warung Mak cik Kecoh....kat sana kan ader lempeng kelapa...abg boleh cicah dgn sambal sardin..sedap bang..." aku cuba pancing dia ler......aku tgk dia diam lama jer..."ok siap cepat...kalo lambat nanti abis pulak lempeng tu kat warung makcik kecoh...."(sian makcik tu,dia xtau pun aku panggil dia MAKCIK KECOH...mmg patut pun sebab mulut dia ramah tamah sgt..semua yg datang disapanya.....)...

YES2....dia termakan umpanku..yahoo...so selamat aku dari wat bekfas arini....tapi bila turn lunch dia pesan awal2..."abg nak makan bubur nasi harini ye for lunch..lauknya,sayo kangkung grg cili,ayam goreng,sambal belacan,kacang goreng,ikan bilis goreng asam...."okkeeeyyyyy...waaaaaaa.aku ingatkan nak masak sempoi2 jer hari ni..tapi sesekali makan bubur nasi pun best gak.....mak oiiii panjang nya bebelanku kali ni.....please STOP lenda....

so kat bawah ni uolls layan jerlah ye gambo2 apa yg aku hidangkan for my Mr Laling ku......


ni bukan mentedarah okey.....tapi lauk yg simple2 jer..aku pun bukannyer pandai sgt masak.....

ni ha...lauk kegemaran aku ...masa pantang dulu,lauk ni yg kubedal hari2.....ikan bilis grg asam......sedap beb..(sila abaikan kepala ikan bilis tu ye...buat2 x nampak jer tau...)


aku wat sambal belacan jawa jer..ni bhn2nyer ...kena goreng semua pastu tumbuk & perah air limau skit...jgn letak garam ye uolls....

ketang ketung bunyi aku dok numbuk sambal belacan ni kat dapur tadik......tada...siap dah....mabeles beb kepedasannya...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 comments:

Kak Rose said...

ting tong!!! cepat bukak pintu... kak rose datang bawak pinggan kosong nak mintak bubur...malas nak masak nih...

LENDANUAR said...

hahhahha kak rose ni...malu ar lenda..just bubur nasi jer kak...akak masak lagi best tau.....

Lee said...

Hello Lendanuar, now this is my kind of food or cooking. See! Your hubby knows of your black belt cooking talents asked you make for him this dishes.
Ini semua Malacca style cooking? Sedap best ni! First class! OUTSTANDING!
When a husband request a wife what he wants to eat, itu la dia! Big compliment.

I suka your sambal belachan, sambal Jawa....ta'pernah saya tengok ni....and that delicious ikan bilis.
Alamak! Semua pun saya suka. Kalau dapat jemput datang makan, saya da tentu lichin tiga pinggan nasi, arhaaaa ha ha.

Lendanuar, boleh saya have your humble permission to copy your these delicious foods...saya nak simpan bila saya naik angin buat blog posting about food, I will display your these dishes, with credit and compliments to you.

Nak sign surat contract lawyer ke ada Royalty? Ha ha.
Okay, outang you dua teh tarek lambong tinggi....ha ha.
You stay young, simpan satu lagu dalam hati, Lee.

LENDANUAR said...

hahahhah uncle lee,u make me blushing....i don't mind if u want to copy my simple food...sharing is caring right....of course this sambal belacan jawa memang best lah uncle....lagi pedas lagi best.....lenda nak ajak uncle lee makan tapi uncle terlalu jauh disana..bila nak balik malaysia ?

kakrose said...

lenda terliur tengok sambal belacan dan bilis goreng asam..lama tak masak ni..

Post a Comment