RSS

QUEEN CAKE

nampak cun jer ye....secun rasanya....

salam pagi khamis..aku begitu teruja nak wat Queen cake ni..sebab apa tau...hmmm ader lemon..aku kan suka lemon....so apa2 jenis desrt/muffin/cake yg ader letak lemon mmg aku suka.
hmm aritu aku dok jenjalan ke umah "RUMAH MANIS" ni..a.k.a FITRI AT RUMAH MANIS...

wow kalo uolss jenjalan kat umah dia sure mata xberkedip tgk segala macam yg fitri ni masak..sumenyer best2.....xcaya ke? ha! g sendrik tengok & intai juadah kat umah fitri tu.....kiranya aku kerumah dia aritu aku kenyang ler..kenyang mata jer....nak kenyang perut kena buat sendiri ler....

so,oleh sebab aku xleh nak cnp resepi dr RUMAH MANIS ni,sebab dia protect abis umah dia..so jari jemari ku yg debab2 ini terpaksalah menaipnya satu persatu & ader gak aku ringkaskan ye....(fitri ni protect umah dia sebab dia dah terkena....gambar2 dari N3 dia dah penah org culik/curi)sian kan...

pada lenda lah kan..Queen Cake ni sedap....mmg sedap.tapi aku heran, anak2 x suka kismis yg ader kat dlm mufin tu.tapi kismis yg dlm kotak habis dimakannya..konpius aku....tapi tekak org tua macam aku ni mmg sukalah masam2 lemon ni..aku tgk Mr HUbby aku dok ngulang2 makan bila dah malam2 sambil tgk match football.kira sedaplah tu kat tekak dia.hihihihi

so resepinya disini....

QUEEN CAKE
sumber:Rumah Manis

bahan2nya:
1) 8 sudu bsr butter,softened
2) 115 gm superfine sugar (lenda kurangkan 100gm)
3) 2 large egg, slighly beaten
4) 4 tsp lemon juice
5)175gm self raising flour (lenda gunakan tepung gandum + 1 sudu teh baking pwdr)
6)115 gm kismis
7) 2-4 tbsp milk,if necessary( lenda x letak)

cara2nya
1) letak butter & gula dlm mangkuk yg bersih & pukul sampai dia sebati & gebu
2) masukkan telur,jus lemon bersama dgn 1 sudu bsr tepung...gaulkan
3)gunakan sudu,masukkan tepung yg selebihnya + kismis
4)gaulkan & masukkan dlm kertas acuan.
5) panaskan oven pada suhu 350'C dan bakar mufin selama 15-20 minit...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

zarin said...

memang cun rupa dia...rasanya puyn sodap ye! nanti nk cuba jugak lah..i pun suka rasa lemon lemon ni

LENDANUAR said...

zarin mesti cuba tau...sedap mmg sedap..it's simple muffin...

Post a Comment